رسانه های اجتماعی همه جنبه های زندگی ما را تغییر داده اند، از جمله نحوه مصرف ما. این تحولات عمدتاً از طریق فعال کردن استراتژی‌های بازاریابی جدید به طور قابل توجهی بر مشاغل تأثیر گذاشته است. گردشگری که یکی از پر جنب و جوش ترین بخش های اقتصاد جهانی است، بدون شک بخشی از همه اینها است. با وبلاگ گردشگری تشریفات پرواز همراه باشید.

ادغام رسانه های اجتماعی و بازاریابی گردشگری به نتایج عالی برای کسب و کار شما منجر می شود. در اینجا ما اطلاعاتی در مورد ملزومات رسانه های اجتماعی در بازاریابی گردشگری جمع آوری کرده ایم: نقش آن چیست و چگونه می توان از آن به طور موثر استفاده کرد.

اهمیت رسانه های اجتماعی

تأثیر رسانه های اجتماعی بر گردشگری در روش هایی که افراد قبل از رفتن به سفر تحقیق می کنند دیده می شود. اکنون مردم تشویق می شوند تا تجربیات سفر خود را به اشتراک بگذارند. بنابراین، رسانه های اجتماعی نحوه تصمیم گیری افراد را تغییر داده است. مردم اعتماد خود را به آژانس گردشگری بر اساس بررسی دیگران ایجاد می کنند.

 

اشتراک گذاری اجتماعی برای ارتباط بهتر با مشتری

خدمات مشتری یکی دیگر از جنبه های ضروری صنعت گردشگری است که با رسانه های اجتماعی تغییر کرده است. اکنون برندها و مشاغل می توانند مستقیماً از طریق رسانه های اجتماعی به مشتریان خود دسترسی پیدا کنند. هنگامی که مردم از خدمات گردشگری ناراضی هستند، می توانند با شرکت ها تماس بگیرند تا در مورد آن پاسخگو باشند. بنابراین، حل مشکلات مشتریان به مهربان ترین راه ها باعث شهرت بهتر یک شرکت می شود.

به اشتراک گذاری اجتماعی ممکن است مهم ترین عاملی باشد که بر صنعت گردشگری تأثیر می گذارد. رسانه‌های اجتماعی به ویژه جوانان را قادر می‌سازد تا مهم‌ترین خاطرات سفر خود را با مخاطبان زیادی به اشتراک بگذارند. شرکت‌های گردشگری باید بدانند که این روش قدرتمندتری برای جذب مسافران جدید نسبت به تبلیغات ساده است و مردم را تشویق می‌کند تا تجربیات واقعی خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند.

همانطور که در بالا مشاهده شد، ظهور رسانه های اجتماعی منجر به توسعه ارتباطات دو طرفه بین آژانس ها و مشتریان و مشتریان با مشتریان شد. برای بهره مندی از این تأثیر رسانه های اجتماعی بر صنعت گردشگری، روی آوردن به رسانه های اجتماعی برای یک آژانس گردشگری حیاتی است.

 

نحوه ایجاد استراتژی

صنعت گردشگری بسیار رقابتی است. زمانی که شرکت‌های گردشگری از مزایای احتمالی رسانه‌های اجتماعی برای کسب‌وکار خود آگاه شوند، از راه‌هایی استفاده می‌کنند که از طریق آن می‌توانند آگاهی از برند خود را افزایش دهند.

 

محتوای جذاب پادشاه است

اگر قصد دارید مشتریان بیشتری را جذب کنید، ایجاد محتوای جذاب، حیاتی‌ترین قدم است. از آنجایی که صنعت گردشگری به طور قابل توجهی با تجربه بصری مرتبط است، مواد بصری جذاب ترین راه برای جلب توجه است. شما باید از عکس های جذاب و فیلم های چشمگیر ساده و سرگرم کننده استفاده کنید.

محتوای تولید شده توسط کاربر یکی از بهترین راه ها برای ترغیب مردم به تعامل با تجارت شما است. اینفلوئنسر مارکتینگ کمک زیادی به نشان دادن کسب و کار شما در میان سایرین خواهد کرد. پس از مشخص کردن مکان و مخاطب هدف خود، می توانید با اینفلوئنسرها و کارشناسان گردشگری در تماس باشید. باور نمی کنید که برند شما به لطف تأثیرگذاران چقدر سریع به دنبال کنندگان می رسد.

 

افزایش دید

بعد از اینکه با نقش رسانه های اجتماعی در بازاریابی گردشگری آشنا شدید، متوجه می شوید که هر کاری که انجام می دهید، اجتماعی بودن کلید اصلی آن است. برای افزایش دید خود، باید فعالانه با مشتریان خود از طریق گوش دادن به آنها یا پاسخ دادن به سؤالات آنها در تماس باشید. می توانید در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید و به گفتگوهای پیرامون سرویس خود بپیوندید. همانطور که در بالا بیان کردیم، ارائه خدمات آنلاین به مشتریان یک راه عالی برای شنیدن صدای شما است.

صنعت گردشگری گسترده و فصلی است، بنابراین در مورد زمان بندی باید مرتبط باشید. چه محبوب و چه ناشناخته، هر مکانی فصل خاص خود را دارد. آژانس های بازاریابی دیجیتال می توانند به شما کمک کنند تا کمپین های به روزی را برای تبلیغ جدیدترین خدمات خود ارائه دهید.

 

بهترین کانال های رسانه های اجتماعی برای بازاریابی گردشگری

مانند هر صنعت دیگری، سه رسانه اجتماعی بزرگ، فیس بوک، توییتر و اینستاگرام در صنعت گردشگری نیز پیشرو بوده اند. با وجود اینکه این کانال ها مخاطبین خاص خود را دارند، سفر یکی از موضوعاتی است که در همه آنها به اشتراک گذاشته شده است.

فیس بوک یک پلت فرم عالی برای جذب کاربران در میان گروه های اجتماعی مختلف است. ویژگی توصیه‌های فیسبوک به افراد امکان می‌دهد تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. می توان از آن به طور موثر برای مقاصد سفر استفاده کرد، تا به اطلاعاتی در مورد آنچه کاربران در مورد تجارت سفر شما می گویند دست یابد.

اینستاگرام به دلیل تاکید بر مطالب بصری یکی از موثرترین کانال های رسانه های اجتماعی است. این یک پلت فرم عالی برای مشاغل گردشگری است تا با مشتریان فعلی و آینده خود درگیر شوند. استفاده از اینستاگرام به شما کمک می کند تا افراد، به خصوص نسل هزاره ها را جذب کنید، زیرا آنها گروهی را تشکیل می دهند که در اینستاگرام بسیار فعال هستند. شما باید هشتگ های سفر را دنبال کنید و هشتگ های خود را ایجاد کنید تا محبوبیت پست های خود را به حداکثر برسانید.

در حالی که اینستاگرام مطالب بصری شما را در اختیار می گیرد، توییتر صدای شماست. این پلتفرم به شما امکان می دهد در مورد نکات و تبلیغات کوتاه سفر صحبت کنید. حتی اگر توییتر می تواند برای عکس ها و ویدیوهای برند شما استفاده شود، قدرت واقعی آن به ویژه برای ارائه خدمات به مشتریان مفید است. اگر می خواهید به مکالمات بپیوندید، باید یک حساب توییتر فعال داشته باشید.

به غیر از Big Three، پلتفرم های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای ارتباط با گروه های مختلف مسافران استفاده کنید. به عنوان مثال، لینکدین برای B2B مهم است. مسافران تجاری اطلاعاتی را در مورد بسیاری از موضوعات، از جمله سفرهای کاری، در گروه های Linkedin به اشتراک می گذارند. اگر می‌خواهید به مسافران تجاری دسترسی پیدا کنید، بسته به مکان‌هایی که خدمات ارائه می‌دهید، از LinkedIn برای دسترسی به آنها استفاده می‌کنید.

اسنپ ​​چت که به طور گسترده توسط نسل Z استفاده می شود، پلتفرم دیگری است که برای استراتژی بازاریابی گردشگری شما مهم است، اگر مشتریان جوان را هدف قرار می دهید. این یک کانال رسانه اجتماعی به سرعت در حال رشد است که می توانید آنچه را که در حال حاضر اتفاق می افتد به اشتراک بگذارید. برای جلب توجه می توانید عکس های جالبی از تجارت گردشگری خود به اشتراک بگذارید.

 

نتیجه

رسانه های اجتماعی راه های ایجاد یک برند قابل اعتماد را تغییر داده اند. برای صنعت گردشگری، عصر بروشور و بیلبورد به پایان رسیده است. کلید موفقیت کسب و کار، جمع آوری اشتراک های اجتماعی، نظرات مثبت کاربران و رضایت مشتری در رسانه های اجتماعی است.

در این متن سعی کردیم نشان دهیم که شبکه های اجتماعی فرصت بزرگی برای شرکت های گردشگری است. برای استفاده از مزایای آن، شبکه آژانس دیجیتال می تواند به شما در یافتن مناسب ترین آژانس برای بازاریابی گردشگری خود کمک کند.