ترس از سفر به عنوان هودو فوبیا شناخته می شود. این هراس به طرق متعددی خود را نشان می دهد ، از تردید در سفر به مکان های جدید گرفته تا ناتوانی در ترک خانه ، برخی از افراد فقط از روشهای خاص حمل و نقل مانند هواپیما یا قطار می ترسند ، در حالی که برخی دیگر از مسافر بودن در همه نوع سفرها می ترسند.

علائم هودوفوبیا

مانند همه فوبیاها ، هودو فوبیا اغلب باعث علائم جسمی مانند لرزش ، عرق کردن یا گریه می شود. همچنین ممکن است دچار ناراحتی گوارشی و سردرد شوید.
هودو فوبیا اغلب انجام کارهای ضروری در سفر را دشوار می کند. با وبلاگ گردشگری تشریفات پرواز همراه باشید. ممکن است حرکت در فرودگاه یا ترمینال کروز ، رسیدگی به چمدان خود ، رعایت مراحل امنیتی و صبر در صورت تاخیر برای شما دشوار می باشد ، هنگام بررسی اتاق هتل ، خواندن نقشه یا تصمیم گیری در مورد محل غذا خوردن ممکن است گیج شوید .

نکاتی برای مقابله با ترس از سفر

اگرچه بهتر است برای هر گونه هراس با یک متخصص بهداشت روان مشورت کنید ، اما بسیاری از مردم متوجه می شوند که برنامه ریزی و سازماندهی می تواند به مبارزه با علائم خفیف هودو فوبیا کمک کند.

  • از مصرف الکل و مواد مخدر خودداری کنید. اگرچه خوردن قرص خواب یا نوشیدن چند لیوان شراب و خوابیدن در طول سفر وسوسه انگیز است ، اما خوددرمانی می تواند حال شما را بدتر کند. بدون مشورت با پزشک چیزی مصرف نکنید و به دستورالعمل های خاصی که پزشک ارائه می دهد توجه کافی داشته باشید.
  • بیاموزید چه انتظاری دارید. در اینترنت اطلاعات هتل خود را جستجو کنید. به نقشه های عرشه کشتی تفریحی خود یا نمودارهای صندلی هواپیما یا قطار خود نگاه کنید. بدانید که امکانات و امکانات مهم در کجا قرار دارد. با روش های امنیتی آشنا شوید و مطمئن شوید که هر چیزی را که ممنوع است بسته بندی نکنید.
  • مسیر خود را برنامه ریزی کنید. اگر در حال رانندگی به مقصد هستید ، با نقشه بنشینید و برنامه ریزی کنید که هر روز چقدر مسافت را طی خواهید کرد. رزرو هتل کنید و مکان رستوران های مجاور را یادداشت کنید. اگر با شرکت هواپیمایی عمومی مانند کشتی یا هواپیما سفر می کنید ، رزروهای خود را چند روز قبل از عزیمت تأیید کنید. زمان زیادی را بگذارید تا زودتر برسد و در صورت تاخیر برنامه پشتیبان تهیه کنید.
  • استراحت و آب رسانی کنید. در روزهای منتهی به سفر ، خواب کافی داشته باشید ، در طول سفر همراه با چند میان وعده نمکی آب همراه داشته باشید. خستگی و کم آبی ، مواجهه با چالش ها را دشوارتر می کند.
  • یک دوست ببر در صورت امکان از سفر به تنهایی خودداری کنید. یک همراه می تواند به شما کمک کند تا خونسردی خود را حفظ کرده و جزئیاتی مانند چک کردن چمدان ها یا تردد تاکسی را مدیریت کنید. اگر به آرامش نیاز دارید ، ممکن است یک دوست مداخله کند.
  • تجسم کنید. در ذهن خود ، خود را در حال قدم زدن در تمام مراحل اصلی سفر تصور کنید. تماشا کنید که در فرودگاه قدم می زنید ، در دروازه خود می نشینید و سوار هواپیما می شوید. خودتان را تصور کنید که بدون زحمت در مورد ترافیک شهر مذاکره کرده و محل مناسب پارکینگ را پیدا کرده اید. تجسم موفقیت باعث ایجاد اعتماد به نفس و کاهش استرس می شود.

هراس های مرتبط با هودو فوبیا

هودوفوبیا گاهی اوقات با آگورافوبیا اشتباه گرفته می شود ، اما تفاوت های مهمی وجود دارد. در آگورافوبیا ، ترس خاصی از به دام انداختن در حین حمله پانیک است. در هودوفوبیا ، ترس خاص از خود سفر است. تفاوت بسیار ظریف است و تشخیص آن ممکن است دشوار باشد.

هودوفوبیا اغلب با انواع دیگر اختلالات مرتبط است. ترس از پرواز ، کشتی های تفریحی ، قطار و رانندگی گاهی اوقات در دل هودوفوبیا قرار دارد. کلاستروفوبیا ، ریسک گریزی ، ترس از اقتدار و حتی اضطراب عملکرد گاهی در این ترس نقش دارند.