در این پست وبلاگ، ما قصد داریم در مورد مزایای واقعیت مجازی در گردشگری صحبت کنیم. همچنین، ما قصد داریم چند ایده در مورد اینکه آژانس‌های مسافرتی و کسب‌وکارهای تور چگونه می‌توانند از واقعیت مجازی برای تجربه سفر استفاده کنند، ارائه دهیم.

در سال 2016، “واقعیت مجازی” یک کلمه رایج بود. همه در مورد آن صحبت می کردند، به خصوص از زمان انتشار Oculus VR. فیس بوک VR فوق الذکر را در سال 2015 به قیمت 2.3 میلیارد دلار خریداری کرد. پس این همه هیاهو در مورد واقعیت مجازی در بازاریابی گردشگری چیست؟ با وبلاگ گردشگری تشریفات پرواز همراه باشید.

وقتی شخصی می گوید VR، مردم معمولا یک گجت بازی گیک را تصور می کردند. گران بود و هدستش شبیه چیزی خارج از فیلم علمی تخیلی بود.

امروزه، علاوه بر اینکه یک گجت فناوری محبوب در صنعت بازی است، واقعیت مجازی نیز به عنوان منبع ثانویه درآمد برای اپراتورهای تور که با محدودیت‌های سفر دست و پنجه نرم می‌کنند، بعد جدیدی نیز پیدا کرده است.

 

مزایای واقعیت مجازی در گردشگری چیست؟

برای صنعت سفر، واقعیت مجازی را می توان در بازاریابی گردشگری برای افزایش تجربه سفر و شکل دادن به رفتار مصرف کنندگان سفر استفاده کرد. آنچه امروزه فناوری می تواند انجام دهد کاملاً قابل توجه است!

 

با استفاده از VR، گشت و گذار یا کسب و کار فعالیت شما می تواند یک راهنما مجازی داشته باشد. به مصرف کنندگان بالقوه اجازه دهید تا نگاهی اجمالی به فضای مقصدی که می خواهند رزرو کنند بیابند.

ادغام واقعیت مجازی بر نحوه انجام تجارت شما تأثیر می گذارد. همراه با داستان سرایی، یک مورد قانع کننده است که چگونه مشتریان قبل از رزرو یک مقصد خاص را انتخاب می کنند. واضح است. بهترین محتوای بصری را به نمایش می گذارد. به جای استفاده از توصیف مقصد استاندارد و برنامه سفر، تأثیر مقیاس بزرگتری بر انتخاب های مصرف کننده دارد.

کاهش دامنه توجه مصرف کننده به ارتباط است. این اساساً به این معنی است که افراد کمتری حوصله خواندن مطالب کلاسیک فروش سفر و فعالیت های برنامه ریزی شده را دارند.

با این حال، همه چیز از دست نمی رود واقعیت مجازی، تصاویر و محتوا اکنون بیش از هر زمان دیگری در اختیار شماست. به یاد داشته باشید، محتوای بصری یکی از برترین روندهای بازاریابی است که در سال 2021 باید به آن توجه کرد.

ویدیوهای 360 درجه در سفر و گردشگری

یکی دیگر از روندهای عالی ویدیوهای 360 درجه است. می توانید این ویدیوها را در یوتیوب و فیس بوک منتشر کنید و آنها را به وب سایت رزرو خود پیوند دهید. در اینجا یک نمای کلی از نحوه ساخت یک ویدیوی 360 درجه ارائه شده است.

در اینجا لیستی از چیزهایی است که برای ایجاد یک تجربه سفر 360 درجه به آنها نیاز دارید.

  • یک دوربین 360 درجه

شما می توانید ویدیوهای دوست داشتنی 4k ایجاد کنید و افراد بیشتری را با محتوای شگفت انگیز به وب سایت خود بکشانید!

  • نرم افزار ویرایش ویدیو

می‌توانید ابزارهای مختلفی مانند Adobe Premiere، After Effects یا Final Cut Pro X و غیره را انتخاب کنید.

  • مجموعه VR

این یک ضرورت نیست؛ با این حال، آن را به تمام راه در ایجاد یک تجربه منحصر به فرد و ماجراجویی برای شما مسافران است.

اگر واقعاً می‌خواهید بازی اپراتور تور خود را تقویت کنید و رزروهای بیشتری دریافت کنید، پیشرفت‌های فناوری اینجا به شما کمک می‌کند.

می توانید روی ایجاد گزینه ای برای رزرو از طریق VR کار کنید. چیزی مشابه توسط Amadeus با جستجوی واقعیت مجازی و تجربه رزرو ارائه شده است، با این حال، هنوز در مرحله ثبت اختراع است.

 

کاربرد واقعیت مجازی در گردشگری

این یک واقعیت است واقعیت مجازی در گردشگری وجود دارد و مزایای زیادی دارد. این یک چیز غیرقابل درک در آینده مانند سفر در زمان نیست. نگاهی به بازدید از ولز بیندازید. آنها ویدیوهای واقعیت مجازی مانند شیرجه دلفین و پرواز شاه ماهی را ایجاد کرده اند تا گردشگران بیشتری را به جاذبه حیات وحش خود جذب کنند. ایده های مشابهی را می توان برای ایجاد تجربیات سفر VR استفاده کرد.

و در حالی که ما در مورد تجربیات هستیم، در اینجا یکی برای شما وجود دارد – Rome Reborn: The Pantheon. ایجاد شده توسط Flyover Zone، یک شرکت آمریکایی متخصص در برنامه های کاربردی سفر مجازی

این تجربه VR با دو راهنما مجازی همراه است که به شما یک پانتئون بازسازی‌شده را نشان می‌دهند تا در مورد این مجموعه و تاریخچه آن بیشتر بدانید.

سپس یک ویدیوی عالی از کانتاس در مورد تبلیغ جزیره همیلتون وجود دارد. این یکی از مزایای واقعیت مجازی در گردشگری است.

نمایش مقصد و تجربه خود از طریق VR یک راه تعاملی برای بازدیدکنندگان بالقوه است تا پس از شناور شدن در داستان، حتی بدون حضور در آنجا، تأثیری ماندگار داشته باشند. یکی دیگر از مزایای فناوری در گردشگری.

فن‌آوری‌های جدید در بازار برای از بین بردن موانع، دسترسی به مکان‌های دورافتاده، ارائه مطالب آموزشی و ارتباط بین مردم و فرهنگ‌های مختلف توسعه یافته‌اند.

 

واقعیت مجازی در بازاریابی گردشگری

واقعیت مجازی کلید بازاریابی گردشگری است. پژوهشی که در دانشگاه ماساچوست آمهرست منتشر شد، بر نشان دادن تأثیرات واقعیت مجازی بر مردم و مقاصد سفر متمرکز بود. این تحقیق با عنوان واقعیت مجازی و پیامدهای بازاریابی مقصد نشان داد که “VR احساسات خوشایندی را نسبت به مقصد ایجاد می کند حتی اگر شکل جدیدی از تبلیغات باشد”.

تحقیق دیگری با عنوان بررسی قدرت متقاعد کننده تصاویر واقعیت مجازی برای بازاریابی مقصد نشان داد که VR حس حضور را افزایش می دهد.

این به این دلیل است که مردم احساس می‌کنند درگیر هستند و می‌توانند خیلی بیشتر از آنچه که فقط با خواندن یک راهنمای تور ساده می‌توانند درگیر شوند.

این تحقیق همچنین نشان داد که افراد تمایل بیشتری داشتند تجربه سفر VR خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و با دوستان خود در مورد آن صحبت کنند. همانطور که متوجه شدید، تورهای مجازی مزایای زیادی دارند.

واقعیت افزوده در صنعت گردشگری

AR چند سالی است که در واقع از سال 2009 وجود داشته است. سپس برای غنی سازی تجربه کاربر از طریق لنز دوربین محبوب شد.

اکنون فناوری واقعیت افزوده بهبود یافته است و به عنوان یک راهنمای تعاملی عمل می کند … و بسیاری موارد دیگر. در کنار واقعیت مجازی، به یک تاکتیک بازاریابی گردشگری تبدیل شده است.

دیوانگی پوکمون گو در تابستان 2016 را به خاطر دارید؟ اگر یادتان نیست، آیا زیر یک سنگ زندگی می کردید یا چیزی؟

به هر حال، Pokémon Go یک بازی ویدیویی محبوب موبایلی است که در آن هیولاهای مجازی را در خیابان تعقیب می کنید. گیمیفیکیشن گردشگری در بهترین حالت

 

این بازی هنوز هم امروزه محبوب است، آیا می‌دانستید که در سال ۲۰۲۰، Pokémon Go از یک میلیارد دانلود از بازار Google Play عبور کرد؟

همچنین در سال 2020، بازی بیش از 150 میلیون کاربر داشت! این بدان معناست که یک کاربر متوسط ​​43 دقیقه را صرف راه رفتن در خیابان و گرفتن پوکمون های کوچک کرده است!

می خواهید بهترین قسمت را بشنوید؟ اپراتورهای تور تصمیم گرفتند با سازماندهی تورهای شهری تعاملی پوکمون گو، از آن جنون پول نقد کنند. این امر فرصت های جدیدی را برای پیاده سازی واقعیت افزوده به عنوان بخشی از جاذبه های توریستی ارائه می دهد.

واقعیت افزوده با ارائه تجربه متفاوت به گردشگران و مصرف کنندگان بالقوه جایگاه خود را در صنعت گردشگری دارد. برای آژانس های مسافرتی و اپراتورهای تور، به معنای یک عرصه بازاریابی بزرگتر برای کار است.

نتیجه

مزایای واقعیت مجازی در گردشگری بسیار زیاد است. واقعیت مجازی باعث بهبود بازاریابی گردشگری، افزایش تجربه سفر و الهام بخشیدن به مسافران می شود.

هیچ شکی وجود ندارد که VR چیزی است که همه اپراتورهای تور باید از آن برای افزایش فروش خود، در زمان کرونا و بعد از آن استفاده کنند.

و اگر نرم افزار رزرو سفر و فعالیت دارید که در این راه به شما کمک کند، حتی بهتر! دکمه «اکنون کتاب» را در وبلاگ یا وب سایت خود اجرا کنید و از مزایای استفاده از جدیدترین فناوری لذت ببرید.