فرست کلاس (First Class)

فرست کلاس بالاترین سطح از کلاس های پروازی هواپیماست. در این سطح از کلاس پروازی امکانات و خدمات بسیار ویژه ای به مسافر ارائه می شود. با وبلاگ گردشگری تشریفات پرواز همراه باشید. فرست کلاس لوکس ترین و البته گران ترین سطح از سطوح پروازی موجود است. در این سطح از پرواز فضای شخصی به هر مسافر داده می شود و امکانات تفریحی و سیستم صوتی و تصویری شخصی در اختیار قرار می گیرد. در هر هواپیما و هر پرواز تعداد بلیط های فرست کلاس بیشتر از ۲۰ عدد نخواهد بود.

خدمات و امکانات پرواز فرست کلاس

خدمات و امکاناتی که در اختیار مسافران پرواز فرست کلاس قرار می گیرد سفرهای طولانی و طاقت فرسا را به تجربه ای راحت و لذت بخش برای مسافر تبدیل می کند. صندلی های این کلاس پروازی بسیار راحت و بزرگ تر از حد معمول هستند و همچنین فضای خصوصی که در اختیار مسافر قرار می گیرد به حد کافی بزرگ است.

این اتاقک های خصوصی مبله هستند و در بسیاری از موارد تخت خواب نیز در اختیار مسافر قرار می گیرد. ضمنا این اتاقک ها مجهز به سرویس بهداشتی مجزا نیز هستند. علاوه بر امکانات تصویری و صوتی خصوصی، امکانات دیگری همچون لپتاپ و اینترنت نیز برای مسافر این کلاس پروازی مهیا می شود.

علاوه بر تمام این امکانات چند اتاق جلسات و اتاق های لابی مخصوص نیز برای این مسافرین در نظر گرفته می شود.

سطح خدمات نیز در پرواز فرست کلاس نسبت به سطوح دیگر قابل ملاحظه است. مهمانداران این بخش از مسافرین از باتجربه ترین ها انتخاب می شوند تا خدمت رسانی به مسافران به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد.

از نظر پذیرش و ورود و خروج به هواپیما نیز اولویت های به خصوصی در نظر گرفته شده است. بخش پذیرش مسافران پرواز فرست کلاس از دیگر مسافران جداست و پذیرش آن ها با سرعت بیشتری انجام می گیرد. انتقال آن ها از پذیرش به هواپیما و از هواپیما به فرودگاه به واسطه ترانسفر انجام می گیرد. مسافرین پرواز فرست کلاس در هنگام سوار شدن بعد از مسافران دیگر وارد هواپیما می شوند، اما پس از رسیدن به مقصد پیش از مسافران دیگر از هواپیما پیاده می شوند.

 

1. فرست کلاس 777-300ER امارات

امارات چندین سال پیش اولین کلاس جدید خود را بر روی هواپیماهای منتخب بوئینگ 777-300ER معرفی کرد و این محصول بسیار دیدنی است. امارات اولین ایرلاینی است که سوئیت های کاملاً بسته را در فرست کلاس معرفی می کند. سوئیت‌ها فقط درهایی ندارند که به حریم خصوصی می‌افزایند، بلکه از کف تا سقف محصور شده‌اند (ایرفرانس پرده‌هایی دارد که از کف تا سقف می‌روند، اما من فکر می‌کنم که متفاوت است). به عنوان کسی که برای حریم خصوصی ارزش قائل است، آن را دوست دارم. صندلی نیز به طور متفکرانه طراحی شده است، با توجه بی عیب و نقص به جزئیات. سوئیت جادار، صفحه تلویزیون بزرگ، تخت بسیار راحت است و می توانید نور و دما را در سوئیت کنترل کنید. در حالی که A380 های امارات صندلی های چشمگیر ندارند، اما مزیت داشتن دوش و نوار داخل هواپیما را دارند، بنابراین این نیز لذت بخش است. تنها مسئله این است که تعداد کمی از امارات 777 این سوئیت ها را دارند. امارات فقط این سوئیت های درجه یک را در 9 هواپیمای خود دارد و هیچ برنامه ای برای بازسازی هواپیماهای موجود با این صندلی ها وجود ندارد. هواپیماهای بوئینگ 777X آینده باید دارای این صندلی‌ها باشند، اما این هواپیماها تا سال 2024 به ناوگان امارات نمی‌پیوندند.

 

 

2.  فرست کلاس 777-300ER ایر فرانس

محصولات درجه یک عالی وجود دارد، و پس از آن کمالی که ایرفرانس درجه یک است وجود دارد. کابین درجه یک 777-300ER ایرفرانس از یک ردیف صندلی در پیکربندی 1-2-1 تشکیل شده است. کابین بسیار شیک است و به جای ارائه سوئیت های درب، خطوط هوایی به جای آن پرده هایی دارد که می توانید دور سوئیت خود بکشید.
آنچه واقعاً ایرفرانس را متمایز می کند، محصول نرم درجه یک است. غذا بهترین غذایی است که در هر ایرلاینی خورده ام، خدمات بی عیب و نقص و بسیار فرانسوی است، و تمام قسمت های تجربه در نظر گرفته شده است. وقتی زمان خواب است، ایرفرانس برخی از راحت‌ترین تخت‌خواب‌ها را در آسمان دارد و من دوست دارم بتوانم برای حفظ حریم خصوصی دور صندلی‌ام پرده بکشم.
همانطور که من آن را می بینم، فرست کلاس ایرفرانس کامل ترین محصول درجه یک جهان است. در حالی که من فکر می‌کنم امارات از نظر تجربه سواری برنده است، ایرفرانس همچنان کامل‌ترین تجربه کلاس اول جهان را ارائه می‌کند، با توجه به اینکه این ایرلاین همچنین بهترین تجربه کلاس اول سالن را در مرکز پاریس شارل دوگل ارائه می‌دهد.
منطقه اصلی که ایرفرانس فرست کلاس می تواند در آن بهبود یابد، اضافه شدن Wi-Fi است، اما این چیزی است که در حال افزودن است. در حال حاضر فقط 777-300ER درجه یک است، اما شایعه شده است که برخی از A350 های تحویل آینده نیز می توانند از کلاس اول استفاده کنند.

 

 

3. تمام نیپون ایرویز فرست کلاس 777-300ER

به نظر من، این بهبود یافته ترین محصول درجه یک جهان در چند سال گذشته است، زیرا ANA در اواسط سال 2019 محصولات جدید و باورنکردنی کلاس اول و تجاری را معرفی کرد که اکنون در 777-300ER های منتخب موجود است.
در گذشته، من همیشه ترجیح زیادی برای اولین کلاس هواپیمایی ژاپن نسبت به فرست کلاس آل نیپون ایرویز داشتم، اما دیگر اینطور نیست. برای مثال، ANA کیفیت صندلی‌های خود را که اکنون دارای درها هستند، جادارتر هستند و تجربه بهتری را ارائه می‌دهند، چه به تنهایی یا با کسی سفر کنید، بسیار بهبود بخشیده است. ANA همچنین دارای وای فای با سرعت بالا و بهبود یافته در 777s جدید خود است که بسیار بهتر از سیستم قدیمی است. خدمات استثنایی، غذا، نوشیدنی (از جمله شامپاین Krug) و امکانات ANA را اضافه کنید، و این واقعاً یک محصول در کلاس جهانی است.

 

 

4. گارودا اندونزی فرست کلاس 777-300ER

Garuda Indonesia یکی دیگر از خطوط هوایی است که هم ثابت است و هم تجربه را از زمان رسیدن به فرودگاه تا زمانی که شما را ترک می‌کنید، طراحی می‌کند. Garuda Indonesia فرست کلاس دارای هشت سوئیت با در است. محصول سخت خوب است، اگرچه در مقایسه با برخی از محصولات دیگر موجود نیست.  به نظر من گارودا اندونزی بهترین مهمانداران هواپیما را در بین هر ایرلاینی دارد و این شرکت هواپیمایی حتی یک سرآشپز در کلاس فرست دارد. این ایرلاین پنج جفت شراب خوب و عالی، ارائه استثنایی، وای فای رایگان برای مسافران درجه یک و غیره ارائه می دهد. اگر درخواست خاصی برای پرواز خود دارید، حتی می توانید آن را قبل از حرکت انجام دهید. اما در واقع این خدمه هستند که تجربه را ایجاد می کنند. بسیاری از نظرسنجی ها گارودا اندونزی را به عنوان بهترین خدمه کابین رتبه بندی می کنند و من باید با آن موافق باشم. گرمای مهمانداران گارودا اندونزی که در هر دو پرواز فرست کلاسم داشتم بی رقیب بود.
تنها منطقه ای که گارودا اندونزی می تواند پیشرفت کند بستر آن است. اگرچه خوب است، اما به اندازه آنچه برخی از خطوط هوایی دیگر ارائه می دهند، جذاب نیست.
متأسفانه محصول درجه یک Garuda اندونزی ممکن است به زودی تاریخ ساز شود. در حال حاضر تنها دو طرح Garuda Indonesia دارای درجه یک هستند. علاوه بر این، شرکت هواپیمایی در حال تغییر ساختار است که به موجب آن شرکت هواپیمایی قصد دارد هواپیماهای 777 خود را بازنشسته کند، که به معنای پایان فرست کلاس است. خواهیم دید که این چگونه تکامل می یابد.

 

 

5. سنگاپور سوئیت های خطوط هوایی A380

خطوط هوایی سنگاپور به عنوان یکی از بهترین خطوط هوایی جهان شناخته شده است، و این ایرلاین سوئیت های جدید خود را در اواخر سال 2017 معرفی کرد. ممکن است برخی تعجب کنند که این در یکی از چند نقطه برتر در لیست من نیست.

سوئیت های جدید چشمگیر هستند. آنها در طرح 1-1 قرار دارند و فقط شش سوئیت در جلوی عرشه بالای A380 قرار دارند. سنگاپور بیش از هر ایرلاین دیگری به هر مسافر درجه یک متر مربع بیشتری اختصاص داده است.
هر سوئیت دارای یک صندلی و یک تخت جداگانه است که یک ویژگی بسیار خوب است.
در یک روز خوب، Singapore’s Suites ممکن است بهترین محصول نرم درجه یک در جهان باشد. در پرواز ناهار یا شامی که سنگاپور را ترک می‌کنید، پذیرایی معمولاً عالی است، و معمولاً خاویار، ساتای و غیره وجود دارد. حتی می‌توانید از قبل آشپز را رزرو کنید و از منوی بزرگی سفارش دهید که در غیر این صورت در هواپیما موجود نیست.
سنگاپور همچنین تنها ایرلاینی است که Dom Perignon و Krug را در داخل هواپیما ارائه می دهد، که انتخاب بسیار عالی است.

 

6. کاتای اقیانوس آرام فرست کلاس 777-300ER

Cathay Pacific به طور انحصاری دارای درجه یک هواپیماهای بوئینگ 777-300ER است. فرست کلاس فقط شش صندلی دارد، در پیکربندی 1-1-1. در حالی که صندلی ها به طور کامل محصور نیستند، آنها زاویه ای از راهرو دارند و به اندازه کافی جادار هستند به طوری که نیازی به وجود آنها نیست. این باعث می شود که محصول احساس تنگناهراسی کمتری داشته باشد، که من از آن استقبال می کنم. Cathay Pacific یکی از راحت ترین تخت ها را در آسمان دارد. تخت پهن است و در یکی دو سال گذشته ملافه ها به طور قابل توجهی بهبود یافته است. من همچنین عاشق توانایی غذا خوردن رو در رو با یک همراه هستم. من همچنین قدردانی می کنم که Cathay Pacific خدمات کامل وعده غذایی را حتی در هنگام حرکت در نیمه شب ارائه می دهد.

خدمه Cathay Pacific نیز ثابت و مراقب هستند. آنها همیشه در طول وعده های غذایی آنجا هستند و وقتی در طول پرواز به چیزی نیاز دارید، تنها در چند ثانیه پس از فشار دادن دکمه تماس ظاهر می شوند.
این ایرلاین همچنین Wi-Fi را در سراسر ناوگان خود نصب می کند، و Cathay Pacific در کلاس اول، Wi-Fi Gogo 2Ku رایگان ارائه می دهد

 

7. خطوط هوایی ژاپن فرست کلاس 777-300ER

هیچ کشوری وجود ندارد که در صنعت خدمات به اندازه ژاپن افتخار کند، و این در هنگام پرواز درجه یک ژاپن ایرلاینز به طرز باورنکردنی مشهود است. مثل این است که حتی قبل از رسیدن به آنجا طعم ژاپن را بچشید. ژاپن ایرلاینز دارای تخت‌های کاملاً مسطح در درجه یک با دسترسی مستقیم به راهرو است، اگرچه صندلی‌ها به این ترتیب چندان برجسته نیستند. چیزی که برجسته است، غذای عالی (خاویار، سوشی، گوشت گاو واگیو و غیره)، شامپاین، وای فای رایگان و سریع، توانایی انتخاب سفت بودن پد تشک و خدمات عالی است.

 

 

8. اتحاد ایرویز فرست کلاس A380

اتحاد اولین ایرلاینی بود که در هواپیماهای A380 خود دارای پیکربندی تک راهرو در درجه یک بود. اتحاد دارای یک منوی صرف غذا با برخی از گزینه‌های سفارشی‌سازی، دوش داخل هواپیما، و دومین متر مربع از نظر هر مسافر کلاس اول است.

اتحاد در سال‌های اخیر تغییراتی را در مسیرهای A380 خود ایجاد کرده است و خدمات به بمبئی (BOM) و ملبورن (MEL) را متوقف کرده و یکی از دو فرکانس روزانه را به JFK کاهش داده است. با توجه به طرح تجدید ساختاری که شرکت هواپیمایی پس از چندین سال ضرر میلیارد دلاری اعلام کرده است، این امکان وجود دارد که شاهد تغییرات بیشتری در نحوه استقرار A380 های اتحاد باشیم.

 

 

9. ایر فرست کلاس 747-8 کره ای

Korean Air یک محصول درجه یک ثابت ارائه می دهد. کابین مورد علاقه من که توسط خطوط هوایی ارائه می شود، در 747-8 است، جایی که فقط شش صندلی در دماغه هواپیما وجود دارد.

صندلی ها جادار، امکانات رفاهی عالی و غذاها و نوشیدنی ها نیز بسیار خوب هستند.

تنها چیزی که در مورد کره‌ای ایر ندارد  انتخاب سرگرمی و نداشتن Wi-Fi است.
خبر خوب این است که این محصول باید برای مدتی در دسترس باشد، زیرا کره‌ای ایر قصد دارد 747-8s را تا دهه 2030 حفظ کند.

 

 

10. لوفت هانزا فرست کلاس 747-8

شاید من به دلیل سابقه آلمانی‌ام مغرضانه هستم، اما من کلاس اول لوفت‌هانزا را به دلیل سازگاری و زیبایی آن دوست دارم. نه، لوفت‌هانزا خصوصی‌ترین صندلی‌های فرست کلاس را ندارد، اما کابین‌ها شیک هستند (به روش آلمانی)، خدمات در میان بهترین خطوط هوایی غربی است، و این ایرلاین به طور قابل‌توجهی از نظر پیشنهادات سازگار است. فقط چیزی در مورد شامپاین، آجیل و گل رز قبل از پرواز وجود دارد که به من احساس می‌کند در درجه یک لوفت‌هانزا در خانه هستم. لوفت هانزا دارای تختخواب های عالی در درجه یک است و به مسافران درجه یک وای فای رایگان ارائه می دهد و حتی بسیار سریع است.

 

 

11. سوئیس فرست کلاس 777-300ER

این یک تقابل بین فرست کلاس لوفت هانزا و فرست کلاس سوئیس است، بنابراین می توانستم به همین راحتی سوئیس را بالاتر از لوفت هانزا قرار دهم. کابین های کلاس اول 777-300ER SWISS دارای هشت صندلی در پیکربندی 1-2-1 هستند. ارائه و کیفیت غذا قطعاً نسبت به لوفت هانزا احساس بالاتری دارد، حتی اگر این خط هوایی به طور مداوم خاویار نداشته باشد.

ملافه های درجه یک SWISS شیک و راحت هستند، بنابراین یک شب خواب عالی در SWISS مسلم است.

 

12. عمان ایر فرست کلاس 787-9

چند سال پیش عمان ایر یک محصول درجه یک جدید را معرفی کرد که منحصراً در هواپیماهای 787-9 خود بین مسقط و لندن پرواز می کند. کابین از هشت صندلی در پیکربندی 1-2-1 تشکیل شده است. اینها جادارترین صندلی ها نیستند، اما بسیار راحت هستند و طراحی براقی دارند.

چیزی که عمان ایر را بسیار عالی می کند، محصول نرم است – شامپاین کریستال، یک منوی فوق العاده سفارشی شده که می توانید از قبل سفارش دهید