تا حالا شده به کلمه ای به نام ایکائو ( ICAO ) برخورد کرده باشید، و ندونید این چه معنی میده و کاربردش چیه ؟؟
اینجا ما توضیح کامل دربارش میدیم تا اطلاعات کامل دربارش داشته باشید. با وبلاگ گردشگری تشریفات پرواز همراه باشید.
ایکائو توسط 193 دولت ملی برای حمایت از دیپلماسی و همکاری آنها در حمل و نقل هوایی به عنوان کشورهای امضاکننده کنوانسیون شیکاگو (1944) حمایت مالی و هدایت می شود.
وظیفه اصلی آن حفظ بوروکراسی اداری و کارشناسی (دبیرخانه ایکائو) است که از این تعاملات دیپلماتیک حمایت می کند، و تحقیق در مورد سیاست های جدید حمل و نقل هوایی و نوآوری های استانداردسازی که توسط دولت ها از طریق مجمع ایکائو یا شورای ایکائو که مجمع هدایت و تأیید می شود. انتخاب می کند.
گروههای صنعت و جامعه مدنی و سایر سازمانهای منطقهای و بینالمللی مربوطه نیز به عنوان «سازمانهای دعوت شده» در کاوش و توسعه استانداردهای جدید در ایکائو شرکت میکنند.
با شناسایی اولویت های جدید توسط این ذینفعان، دبیرخانه ایکائو پنل ها، گروه های کاری، کنفرانس ها و سمینارها را برای بررسی جنبه های فنی، سیاسی، اجتماعی-اقتصادی و سایر جنبه های آنها تشکیل می دهد. سپس بهترین نتایج و توصیههای ممکن را به دولتها ارائه میکند، زیرا آنها به طور جمعی و دیپلماتیک استانداردهای بینالمللی جدید و شیوههای توصیهشده برای هوانوردی غیرنظامی را در سطح بینالمللی ایجاد میکنند.
هنگامی که دولت ها به اجماع دیپلماتیک در مورد دامنه و جزئیات استاندارد جدید دست یافتند، سپس توسط همان 193 کشور به منظور ایجاد هماهنگی در سراسر جهان با مقررات ملی خود، به منظور تحقق عملیات هوایی ایمن، ایمن و پایدار بر مبنای واقعاً جهانی، به تصویب رسید.
علاوه بر این قابلیتهای هستهای دیپلماتیک و تحقیقاتی، ایکائو همچنین از طریق هفت دفتر منطقهای خود به عنوان یک پلت فرم هماهنگی حیاتی در هوانوردی غیرنظامی عمل میکند.
همچنین فعالیتهای آموزشی، توسعه ائتلافها و فعالیتهای ممیزی، آموزشی و ظرفیتسازی را در سرتاسر جهان بر اساس نیازها و اولویتهایی که دولتها شناسایی و رسمی میکنند، انجام میدهد.
یک تنظیم کننده جهانی نیست
مقررات استانداردهای ایکائو هرگز جایگزین الزامات مقررات ملی نمی شود. همیشه این مقررات محلی و ملی است که در و توسط دولت های مستقل اجرا می شود و اپراتورهای هوایی که از حریم هوایی و فرودگاه های مربوطه استفاده می کنند باید به طور قانونی به آن پایبند باشند.
برخلاف بسیاری از تصاویر نمایشی و رسانهای از آژانسهای سازمان ملل متحد، آنها هیچ اختیاری بر دولتهای ملی در حوزههای اولویت بینالمللی که برای آن تأسیس شدهاند، ندارند. انتقادات از سازمان ملل اغلب ریشه در ادعاهایی دارد که مبتنی بر تواناییها و اختیارات خارقالعادهای است که دولتهای مستقل هرگز به یک سازمان چندجانبه واگذار نمیکنند.
بنابراین ایکائو یک تنظیم کننده بین المللی هوانوردی نیست، همانطور که اینترپل یک نیروی پلیس بین المللی نیست. ما نمیتوانیم خودسرانه حریم هوایی یک کشور را ببندیم یا محدود کنیم، مسیرها را تعطیل کنیم، یا فرودگاهها یا خطوط هوایی را به دلیل عملکرد ضعیف ایمنی یا خدمات مشتری محکوم کنیم.
اگر کشوری از استانداردهای بینالمللی اتخاذ شده توسط سازمان ما تخطی کند، عملکرد ایکائو در چنین شرایطی، مطابق با تواناییها و نقش اصلی دیپلماتیک ما، کمک به کشورها برای انجام هرگونه بحث، محکومیت، تحریم و غیره است، ممکن است بخواهند آنها را دنبال کنند. با کنوانسیون شیکاگو و مواد و ضمایم آن بر اساس حقوق بین الملل.